
|
|
|
|
|
|
|
Sohbet MP3 Aşk E-kart Güzel Sözler Sevgi Bu sitede reklam var |
|
Paris hilton diyeti SİZE 3 FARKLI DİYET … Bundan yüzyıllar önce dolgun hatlara sahip olanlar ‘güzel’ bulunurken, bugün ince ve yağsız vücut bir koşul haline geldi. Cinsiyet ayrımı gözetmeksizin bu tutku herkesi etkisi altına aldı ve diyet listeleri ile baş başa bıraktı. Oysa risk çok büyük!. Dünya podyumlarında fırtına gibi esen modellerin sıfır beden olması geçen yıldan itibaren büyük tartışmalara yol açmış; bir kadının fiziksel güzelliğinin hangi bedende standart kazanması gerektiği dünya genelinde büyük tartışmalara yol açmıştı. Gerek podyum dünyasından, gerekse kağıt bebeklere özenen genç kızlar arasından ölümle sonuçlanan vakaların görülmesi, bu tartışmaları daha da alevlendirmişti. Sıfır beden bir vücuda sahip olmak için yapılan diyetler, vücudun iflas etmesine neden olunca bu diyetler yeniden mercek altına alınmıştı… Araştırmalar sonucunda; birkaç beden incelten, beslenme alışkınlıklarını değiştirme iddiasında olan diyetlerin bile bir süre sonra kişiye daha da çok kilo aldırdığı ortaya çıktı. Geo dergisi de, 2007'nin ilk sayısında ‘Diyetler Neden Şişmanlatır’ konulu bir dosya çalışması yayımladı. Diyetin tarihçesinden günümüze kadar olan gelişiminin ve ne gibi etkiler yarattığının anlatıldığı dosyada, dünyada kabul gören farklı diyetler de tek tek değerlendiriliyor. İşte Antik Yunan’a kadar uzanan, özellikle kadınların en az makyaj ve giyim trendleri kadar konuştuğu diyet hakkında bilinmesi gerekenler… Lahana Çorbası Diyeti Tek gıdaya dayanan bu diyette her şey çeşitli varyasyonlarda tüketilen bir çorbanın etrafında dönüyor. Yanında meyvesebze ve balık, kırmızı ya da beyaz et var. Ayrıca spor tavsiye ediliyor. ‘Sihirli Lahana Çorbası’ gibi kitaplar, ‘hafta sonu hızla inceleceksiniz’ ya da ‘her zaman tok, keyifli ve enerji dolu olacaksınız’ gibi vaatlerle insanlar cezbediliyor. Değerlendirme: Bu türden hızlı bir diyette düşük kalori yüzünden çok çabuk kilo veriliyor ancak başlıca nedeni büyük ölçüde su kaybı. Turbo hızla yağ yakılmasının sözü bile edilmezken, daha çok lahana sayesinde şiddetli bağırsak gazları ortaya çıkıyor. Böylesine tek taraflı bir diyet, açlık krizlerine de yol açıyor. Bir hafta uygulanan lahana çorbası diyeti, zarar vermesine vermez. Atkins Diyeti Yağ ve eti canının çektiği kadar yemek, üstüne bir de zayıflamak! İşte Atkins diyeti… Dana ve koyun eti, balık, yumurta ve peynirin sınırsız tüketilebildiği bu diyette bol miktarda zeytinyağlı salata yemek serbest. Ekmek, pirinç, makarna ve patates gibi karbonhidratlar ise beslenme programından neredeyse çıkarılıyor. Olası eksikliklerin önüne geçmek için mineral ve vitamin hapları alınıyor. Yeni düşük karbonhidrat diyetlerinin çoğu, daha az radikal olmakla birlikte benzer bir hedefe yönelik. Değerlendirme: Sayısız beslenme uzmanı, enerji alımında yüzde 50'yi aşan bir yağ oranı içeren Atkins diyetini fazlasıyla tek taraflı hatta sağlığa zararlı buluyor. Gut, damar sertleşmesi, kalp ve damar hastalıkları riski artıyor. Lifli gıdalar ve meyvenin rolü hayli azaltılmış. Bu diyetin yaratıcısı olan Dr. Atkins hiçbir zaman tek taraflı diyetinin uzun vadeli zayıflama sağladığını ortaya koyan veriler yayımlamadı. Weight Watchers Diyeti Daha 1960'lı yıllarda geliştirilen ve Amerikan Diyeti olarak da adlandırılan bu program, başlangıçta 12 hafta uygulanıyor. Gıda maddeleri, yağ ve kalori oranına göre puanlandırılıyor. Her gün belli sayıda puan yenebiliyor. Yenileceklerin seçiminde ise kişi özgür. Ancak 5 porsiyon meyve-sebze zorunlu. Daha fazla spor için yol gösteriliyor. Zayıflama evresini, kiloyu olabildiğince dengede tutmak için sıkı bir koruma programı izliyor. Değerlendirme: Bir grup tarafından desteklenmek genelde olumlu sonuç veriyor. Yaşamsal öneme sahip besin maddelerini içermiyor. Diyet dengeli, yağ oranı düşük bir karma beslenmeyi destekliyor. Puan ilkesi, uyulması kolay bir kural ve kişiye özgürlük tanıyor.
|
| Bu Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. İzinsiz Veya Kaynak Gösterilmeksizin Kopyalanamaz, Alıntı Yapılamaz. © 2007 |